Odată cu transpunerea în legislația din România a Directivei (UE) 2019/2.161 a Parlamentului European și a Consiliului din 27 noiembrie 2019 („Directiva Omnibus”), materia protecției consumatorilor a devenit un subiect fierbinte inclusiv pentru marile companii ale căror venituri se bazează în mare parte pe relații comerciale cu consumatorii.
Până recent, în contextul unor amenzi reduse ca valoare, companiile își asumau cu mai mare ușurință riscuri comerciale, utilizând adesea practici la limita legalității sau chiar nelegale în relația cu consumatorii. Odată cu transpunerea acestei Directive abordarea a devenit mult mai prudentă, în special din cauza inăspririi regimului sancționator. Pe scurt, Directiva Omnibus este menită a asigura o respectare mai eficientă a normelor UE în materia protecției consumatorilor și generează riscuri patrimoniale substanțial mărite pentru comercianți, dar și risc reputațional crescut, în contextul inființării Cazierului comercial și a obligației de publicare a hotărârilor judecătorești emise în defavoarea comercianților, în anumite cazuri, atât pe site-ul propriu al companiilor cât și pe site-ul ANPC.
Mai multe detalii de ce materia protecției consumatorilor devine un subiect fierbinte chiar și pentru marii comercianți pot fi accesate aici.